Kuva: Miikka Pirinen

Julkaistu 20.05.2018

Tulevaisuuden hyvinvointi esittäytyy I love me -messuilla lokakuussa

Hyvinvointikorttelissa kerromme, mitä sote-uudistus tarkoittaa käytännössä ja miten valinnanvapaus voi muuttaa sosiaali- ja terveyspalveluita.
Kirjoittaja
Asiantuntija, Sitra
Henna Hiilamo työskentelee hyvinvointiin ja terveydenhuoltoon liittyvissä projekteissa. Näitä projekteja yhdistävät tiedolla johtaminen, uudenlainen toimintakulttuuri, uudenlaiset kumppanuudet ja uudet tavat tuottaa terveyttä ja hyvinvointia – ihminen edellä.

Tule kertomaan ja esittelemään uusimpia tulevaisuuden hyvinvoinnin trendejä I love me -messuille! Sitra osallistuu Helsingissä järjestettäville hyvinvointialan messuille omalla pop up -osastolla ja lavaohjelmalla. Sitran pop up -osasto muodostaa tulevaisuuden hyvinvointikorttelin, jossa esittelemme tulevaisuuden hyvinvoinnin trendejä roboteista sirkkoihin ja oman hyvinvoinnin testaamisesta lääkärin klinikka-aikoihin.

Hyvinvointikorttelissa kerromme, mitä sote-uudistus tarkoittaa käytännössä ja miten valinnanvapaus voi muuttaa sosiaali- ja terveyspalveluita. Kävijälle selkenee, mitä sote merkitsee juuri hänelle.

Tutustu ja hae mukaan hyvinvointikortteliin täällä. Haku pop up osastolle on auki 19.8.2018 saakka.

Sitra haluaa jalkauttaa soten tulevaisuudesta käytävän keskustelun ihmisten pariin ja tuoda yhdessä yhteistyökumppanien kanssa hyvinvointikorttelissa konkretiaa pohdintoihin terveyden ja hyvinvoinnin tulevaisuudesta.

Pop up -osastolla kävijä pääsee mm. testaamaan käytännössä fyysistä hyvinvointia ja keskustelemaan terveyspalveluiden asiantuntijoiden kanssa.

Palatko halusta kertoa palveluideastasi maailmalle – hae pitchauskilpailuun!

Lauantaina 20.10.2018 Klinikka-lavalla järjestetään pitchauskilpailu hyvinvointialan startupeille.

Onko sinulla innovatiivisia sosiaali- ja terveyspalveluiden uutuuksia, josta palat halusta päästä kertomaan maailmalle?

Kolmen minuutin pitchaukset kertovat pilkahduksen innovatiivisista hyvinvointialan tuotteista, palveluista tai toimintamalleista. Kyseessä on pitchauskilpailu, jonka yleisönä ovat omasta ja läheistensä hyvinvoinnista kiinnostuneet kuluttaja-asiakkaat eli messukävijät.

Kilpailu haastaa palveluntuottajat miettimään, miten he saavat esitettyä palveluideansa niin innostavasti, tunteita herättävästi ja selkeästi, että messukävijä haluaisi tuotteen tai palvelun heti käyttöönsä. Lopuksi yleisö äänestää suosikkinsa ja voittajalle on luvassa hauska yllätyspalkinto. Viisi kiinnostavinta kriteerit täyttävää startupia pääsee mukaan kilpailuun. Osallistuminen pitchauskilpailuun on maksutonta.

Tutustu hyvinvointikorttelin sekä pitchauskilpailun hakukriteereihin ja tarkempiin yksityiskohtiin tapahtumasivulla. Hakuaika päättyy 19.8.!

I love me –messut keräävät yhteen lähes 60 000 terveydestä, hyvinvoinnista, ravinnosta, liikunnasta ja kauneudesta kiinnostunutta kävijää. Hyvinvointikorttelin läheisyydessä sijaitsevalla Klinikka-lavalla on myös joka päivä Sitran tuottamaa ohjelmaa.

Mistä on kyse?