Julkaistu 15.08.2017

Siparila tuo asiakkaan toimintansa keskiöön

Siparila Oy on kehittänyt Asiakasohjautuvuutta tukevat palvelumallit -työkalun, jonka avulla se pyrkii tuomaan asiakkaiden äänen toimintojensa keskiöön sekä tukemaan toimintojensa välistä yhteistyötä.

Työpaikka

Siparila Oy

Uudistumiskysymys

”Millä keinoin asiakas ohjaa aivan jokaisen työntekoa ja sisäistä toimintaa?”

Työkalun nimi

Asiakasohjautuvuutta tukevat palvelumallit

Kenelle?

Kaikille työntekijöille.

Työkalun kuvaus

”Siparila on täysin itseohjautuva puuteknologiayritys. Meillä ei ole työnjohtoa, ja 90 puualan ammattilaista toimii joustavasti kolmella paikkakunnalla. Haluamme saada asiakkaan äänen kuuluviin selkeästi kaikkialla organisaatiossa. Nyt otamme lisäaskelia kehittämällä asiakasohjautuvia palvelumalleja:

  • Määrittelemme kaikkien toimenkuvat asiakkaan tarpeesta lähtien – kaikki tekevät työtä asiakaslupauksen lunastamiseksi.
  • Nimeämme ja kuvaamme jokaiselle organisaation toiminnolle palvelut, joita ne tuottavat muiden toimintojen jäsenille.
  • Keräämme asiakaspalautetta – asiakastyytyväisyys liitetään kaikkien työntekijöiden mittaristoon.
  • Kuvaamme organisaatiomme asiakasarvoketjuina – opimme tuntemaan asiakkaamme ja opimme näkemään toiminnastamme ne kohdat, jotka tuottavat arvoa asiakkaan arjessa.”

Avainsanat

  • asiakasohjautuvuus
  • johtaminen
  • palvelukulttuuri

Haluatko tietää lisää? Ota yhteyttä

Laura Sojakka, laura.sojakka(at)siparila.fi

Mistä on kyse?