Live
Voiko maisemaa paketoida tuotteeksi? -työpaja
tapahtumat

Voiko maisemaa paketoida tuotteeksi? -työpaja

Kajaanissa 17.-18.5.2011 järjestettävän työpajan aiheina ovat mm. maiseman brändääminen ja havainto- ja elämysympäristöjen tuotteistaminen.

  • 17.05.2011 klo 11:00 - 19.05.2011 klo 00:00

Sitran Maaseudun merkityksistä nimensä saaneessa Maamerkit-ohjelmassa (2010 – 2014) etsitään uusia näkökulmia siihen, millainen rooli maaseudulla voi olla tulevaisuuden suomalaisten elämänlaadussa ja kestävän kehityksen ratkaisuissa.  

Mukavuusmaisema, kosketusmaisema, kotoinen maisema, aistimaisema, hiljainen maisema… Kuinka maisemasta rakennetaan aitoja arvolupauksia? Mikä tekee alueesta vetovoimaisen? Miten maisemaa voidaan brändätä? Millaiset valmiit palvelut tarjoavat asiakkaalle valinnanvaraa, muutosta arkeen? Miten havainto- ja elämysympäristöjä voidaan tuotteistaa?

Tule ottamaan asiasta selvää!  

Aika: 17.5 – 18.5.2011
Paikka: Kajaanin kongressi- ja kulttuurikeskus Kaukametsä, Koskikatu 2-4, 87200 Kajaani, www.kaukametsa.fi

Ohjelma 

17.5.    Seminaari ja työpaja: Maiseman brändääminen  
18.5.    Retki tuotteistettavaan maisemaan   

Tutustu tarkempaan ohjelmaan (PDF) »
Hinta: 80 eur (sis. alv., ohjelman, kahvit ja lounaat)      

Ilmoittautumiset 3.5. mennessä:
Anna-Kaija Kaikkonen, suunnittelija, puh. p. 044 320 1587,
anna-kaija.kaikkonen (at) proagria.fi

Lisätietoja: Minna Komulainen, toiminnanjohtaja, puh. 044-5500862, minna.komulainen (at) proagria.fi 

www.maajakotitalousnaiset.fi/kainuu    

Maa- ja kotitalousnaiset

Maa- ja kotitalousnaiset on valtakunnallinen neuvontajärjestö ja yksi maan suurimmista naisjärjestöistä. Tarjoamme kotitalous-, yritys- ja maisemanhoidon neuvontaa 16 maakunnallisessa piirikeskuksessa ja lähes 60 000 jäsenen voimin olemme monipuolinen järjestötoimija. 

Seppo Rainisto 

Kansainväliseen kärkeen arvostettu paikan markkinoinnin ja merkkituotteistamisen asiantuntija, tekniikan tohtori, kauppat.maisteri Seppo Rainisto on paikan markkinoinnin ja  brändäyksen uranuurtaja maassamme. Hän on tehnyt tieteellistä tutkimusta ja käytännön kehittämistyötä niin kunnissa kuin suurissa metropoleissa kotimaassa ja ulkomailla yli vuosikymmenen ajan. Hän on myös ollut tieteellinen neuvonantaja Suomen maabrändityössä.  

Rainisto esittelee seminaarissa paikan brändin merkitystä, prosessin kulkua ja sen menestystekijöitä sekä parhaita käytäntöjä ja esimerkkejä. Seminaarissa esitellään  Rainiston kehittämä uusi työkalu vetovoiman kehittämiseen – paikan   bränditiekartta , joka on jo pilotoitu  Espoossa ja  Seutukaupungeissa sekä  on viimeistelyvaiheessa Sastamalassa ja Salossa.

Mistä on kyse?