Julkaistu 12.12.2017

Osallistujapalaute

Palaute auttaa sinua oppimaan järjestämästäsi keskustelusta. Palautteen kautta voit muun muassa:

  • Ymmärtää, miten osallistujat ja mahdolliset kumppanit tilaisuuden kokivat. Mikä keskustelussa onnistui ja mikä ei?
  • Kehittyä paremmaksi keskustelujen vetäjäksi
  • Selvittää, mitkä kutsutavat olivat tehokkaimpia
  • Selvittää, saitko paikalle henkilöitä, jotka eivät tavallisesti osallistu
  • Ketkä puuttuivat keskustelusta

Miten?

Parhaiten palautteen saa kerättyä heti keskustelun päätyttyä, kun keskustelijat ovat vielä paikalla. Kysely kannattaa pitää tiiviinä. Pidä mielessäsi myös keskustelun tavoitteet, kun mietit palautteen kysymyksiä ja pyri kysymään niistä epäsuorasti.

Voit kysyä esimerkiksi:

  • Millainen kokemus keskustelu oli sinulle?
  • Mikä onnistui? Mitä kehittäisit vielä?
  • Missä sait kutsun keskusteluun?
  • Olitko osallistunut ennen tapahtumaan, jossa käsitellään (yhteiskunnallisia) asioita?
  • Keitä muita keskustelussa pitäisi olla mukana, jotta keskustelu kattaisi mahdollisimman monia näkökulmia?

 

Lataa kortit keskustelun vetämiseen

Lisää työkaluja

Näillä dialogimestariksi.

Käytännön oppeja dialogista

Näin homma toimii.

Mistä on kyse?