Julkaistu 02.05.2012

Matalan kynnyksen sairaanhoitajavastaanotto: perusterveydenhuollon palvelua kauppakeskuksessa

Tutkimuksen kohteena oli kauppakeskus Trioon maaliskuussa 2010 avattu Lahden kaupungin sosiaali- ja terveystoimialaan kuuluva terveyskioski. Terveyskioski on itsenäinen sairaanhoitajan vastaanottopiste, josta kuka tahansa voi ilman ajanvarausta saada ennaltaehkäiseviä palveluja, kuten terveysneuvontaa, ohjausta tai pienimuotoisia hoitotoimenpiteitä sekä mittauksia. Arviointitutkimus seurasi terveyskioskin toimintaa vuosien 2010-2012 aikana. Arviointiprosessi oli kolmivaiheinen,ja tässä viimeisessä osassa esitetään arvioinnin keskeiset tulokset.

Julkaisun perustiedot

Otsikko

Matalan kynnyksen sairaanhoitajavastaanotto: perusterveydenhuollon palvelua kauppakeskuksessa

Alaotsikko

Lahden terveyskioskin loppuarviointi

Tekijät

Anna-Aurora Kork, Riikka J. Kivimäki, Arja Rimpelä, Jarmo Vakkuri

Julkaisupaikka

Helsinki

Julkaisuvuosi

2012

Julkaisija

Sitra

Sivumäärä

48 s.

ISBN (PDF)

978-951-563-833-5

ISSN (PDF)

1796-7112

Aihe

TERVEYSKIOSKI, LAHTI, PALVELUINNOVAATIO, SAIRAANHOITO, TERVEYDENHUOLTO, VASTAANOTTOPALVELUT, KAUPPAKESKUKSET, KUNTAPALVELUT, TERVEYSPALVELUT, ARVIOINTI

Sarja

Sitran selvityksiä

Julkaisun numero

66