SHIFT workbook

Julkaistu

Miten vakuuttaa kuluttaja kestäviin valintoihin arjessa – vaikkapa asentamaan aurinkopaneelit kotinsa katolle tai kokeilemaan kasvisruokaa? Mitä haasteita liittyy siihen, että saisi himoshoppaajan ostamaan vähemmän ja kestävämpiä vaatteita?

Kestävä arki koostuu yksinkertaisista teoista. Pienetkin muutokset voivat olla vaikuttavia, jos iso joukko ihmisiä ryhtyy niihin.

Uudet innovatiiviset ratkaisut vaativat uudenlaista otetta kuluttajamarkkinointiin. On tärkeää löytää oikeat argumentit, jotka vetoavat kohderyhmään ja auttavat selättämään kulutusvalintojen taustalla vaikuttavia haasteita. SHIFT-markkinointimalli tarjoaa yrityksille ja yhteiskunnallisille markkinoijille konkreettisia työkaluja kestävän arjen ratkaisujen läpimurtoon.

Tämä työkirja on tarkoitettu SHIFT-selvityksen (SHIFT – A review and framework for encouraging ecologically sustainable consumer behavior, Sitra Studies 132) pariksi. Työkirjassa esitellään käytännön työkaluja, joiden avulla markkinoijat voivat edistää kestävää kuluttajakäyttäytymistä.

Ota yhteyttä
 
Lari Rajantie

Julkaisun perustiedot

Otsikko

SHIFT

Alaotsikko

Sustainable consumer behaviour change workbook

Tekijät

Katherine White & Rishad Habib

Julkaisupaikka

Helsinki

Julkaisuvuosi

2018

Julkaisija

Erweko

Sivumäärä

34 s.

ISBN (nid.)

978-952-347-045-3

ISBN (PDF)

978-952-347-046-0

publication_subject

kulutuskäyttäytyminen, kestävä kulutus, kuluttaminen, motivaatio, psykologia, sosiaaliset normit, käyttäytymisen muutos

Aihe

Kestävä arki

Sillä, miten asumme, liikumme, syömme ja mitä ostamme, on valtavia ympäristövaikutuksia. Tehdään kestävästä arjesta entistä helpompaa ja houkuttelevampaa.

Julkaistu

Suosittelemme

Tästä eteenpäin.

Mistä on kyse?