Sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistaminen edellyttää tiedonhallinnan lainsäädännön selkeyttämistä

Kirjoittajat

Sitra

Julkaistu

Asiakas jää liian helposti vaille hyvää tilanteen mukaista palvelua tai hoitoa, kun tietojen käyttömahdollisuudet eivät ole pysyneet kehityksessä mukana. Lainsäädäntö säilyttää vanhoja rakenteita ja palvelumalleja. Koordinaatiovastuu palveluprosessista jää tarpeettomasti asiakkaalle, joka joutuu kertomaan omia tietojaan useaan kertaan asioidessaan. Kunnalle tämä tarkoittaa palvelujen tehottomuutta ja pitkiä hoitoaikoja.

Julkaisun perustiedot

Otsikko

Sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistaminen edellyttää tiedonhallinnan lainsäädännön selkeyttämistä

Alaotsikko

Esite

Tekijät

Sitra

Julkaisupaikka

Helsinki

Julkaisuvuosi

2015

Julkaisija

Sitra

Sivumäärä

2 s.

Aihe

SOSIAALIPALVELUT; TERVEYSPALVELUT; LAINSÄÄDÄNTÖ; SOSIAALIHUOLTO; TERVEYSHUOLTO; POTILASTIETOJÄRJESTELMÄT; SÄHKÖISET PALVELUT; TIETOSUOJA; YKSILÖNSUOJA; SOTE; TIEDONHALLINTA; KANSALAISET

Suosittelemme

Tästä eteenpäin.

Mistä on kyse?