archived
Arvioitu lukuaika 3 min
Tämä sivu on arkistoitu ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa

Sitra sijoitti energiaa säästäviin palveluihin

Kodin Onniset Oy myy useita kanavia hyödyntämällä kuluttajille ja yrityksille taloteknisiä energiaratkaisuja ja niihin liittyviä palveluja. Energiaa säästävien ratkaisujen kysyntä on taloudellisesta suhdanteesta huolimatta kasvussa, mutta kysyntä ja laaja tarjonta eivät kohtaa tällä hetkellä tehokkaalla tavalla.

Julkaistu

Sitra sijoitti energiaa säästäviä palveluja tarjoavaan Kodin Onniset Oy:öön. Yhtiö myy useita kanavia hyödyntämällä kuluttajille ja yrityksille taloteknisiä energiaratkaisuja ja niihin liittyviä palveluja.  Energiaa säästävien ratkaisujen kysyntä on taloudellisesta suhdanteesta huolimatta kasvussa, mutta kysyntä ja laaja tarjonta eivät kohtaa tällä hetkellä tehokkaalla tavalla. Yhtiön palvelukonseptit pyrkivät vastaamaan juuri tähän haasteeseen. 

Energiatehokkuuden parantaminen rakennetussa ympäristössä on keskeinen keino ilmastonmuutoksen hillinnässä. Useimmiten energiatehokkuuden parantaminen myös säästää rahaa. Keskeistä onkin löytää kustannustehokkaimmat ja parhaiten asiakkaiden tarpeisiin vastaavat ratkaisut. 

– Yhtiön liiketoiminta tukee merkittävällä tavalla Sitran Energiaohjelman tavoitteita, kuten energian kulutuksen vähentämistä rakennetussa ympäristössä ja kuluttajien säästömahdollisuuksien parantamista.  Lisäksi yhtiön toimintamalli mahdollistaa sekä laite- ja palvelutarjonnan että kumppaniverkoston nopean laajentamisen, mikä luo mielenkiintoisia mahdollisuuksia sijoittajan näkökulmasta, kertoo liiketoimintajohtaja Sami Tuhkanen Sitran Energiaohjelmasta.  

– Olemme erittäin tyytyväisiä Sitran mukaan tulosta. Tehty päätös antaa mahdollisuuden nopeuttaa palvelutuotteidemme kehitystyötä niin kuluttaja- kuin yrityssektorillekin. Suomen johtavana energiansäästöpalveluiden tarjoajana vahvistamme entisestään asemaamme toimialalla ja tämä näkyy asiakkaillemme mm. monipuolisina vaihtoehtoina kilpailukykyisin eduin, toteaa yhtiön toimitusjohtaja Teemu Pääkkö.  

Kodin Onniset Oy on kasvanut voimakkaasti viimeisen vuoden aikana ja yritys tarjoaa työtä jo yli 30 alan ammattilaiselle ja tämän vuoden aikana tavoitteena on rekrytoida 40 työntekijää lisää. Samalla yhtiön toimitusketjua vahvistetaan entistä kattavammaksi koko Suomessa. Lisäksi tämän vuoden aikana tavoitteena on avata myyntipisteitä ympäri Suomea 7-10 kaupungissa.   

– Olemme olleet kiinnostava työantaja toimintamme alusta saakka, minkä vuoksi olemme saaneet erittäin hyviä työntekijöitä joukkoomme. Pidämme jatkossakin huolen siitä, että tarjoamamme työmahdollisuudet kiinnostavat markkinoiden parhaita tekijöitä.  Hyvien työntekijöiden pitää viihtyä ja saada kilpailukykyinen ansiotaso, Pääkkö jatkaa.  

– Panostamme jatkossa entistä enemmän myös internetin välityksellä tarjottaviin palveluihin. Tällä hetkellä kotisivuillamme olevilla erilaisilla laskureilla ja säästövinkeillä on jo tuhansia käyttäjiä kuukausittain. Palvelutarjontaamme kuuluu myös suosittu Suomen ainoa energiansäästökauppa (www.energiansaastokauppa.fi). Haluamme palvella energiansäästöstä kiinnostuneita asiakkaita kaikissa keskeisissä kanavissa ja alentaa samalla myös kynnystä aloittaa energian säästäminen, Pääkkö kertoo yhtiön suunnitelmista.  

Lisätietoja

Sami Tuhkanen, liiketoimintajohtaja, Sitran Energiaohjelma
Puh. 040 548 3482, etunimi.sukunimi@sitra.fi

Teemu Pääkkö, toimitusjohtaja, Kodin Onniset Oy
Puh. 044 586 6700, etunimi.sukunimi@kodinonniset.fi 
www.kodinonniset.fi »
www.energiansaastokauppa.fi »

Sitran Energiaohjelma pyrkii vaikuttamaan rakennetun ympäristön energiatehokkuuden parantamiseen, suomalaisten energiatietoisuuden lisäämiseen sekä luomaan energiamurroksesta uutta liiketoimintaa. Ohjelma hakee uusia innovatiivisia toimintamalleja ja teknologioita energia-tehokkuuden parantamiseksi ja sijoittaa alalla toimiviin yrityksiin niiden kasvun ja kansain-välistymisen kiihdyttämiseksi.  

Kodin Onniset Oy on vuonna 2007 perustettu energiansäästö-palveluiden tuottamiseen keskittynyt yritys. Kodin Onniset Oy on alan edelläkävijänä tuonut kuluttaja- ja yritysasiakkaille ensimmäisenä monikanavaisesti tapahtuvan palvelukonseptin. Yrityksen tavoite on työllistää vuoden 2009 loppuun mennessä 60-70 alan ammattilaista. Vuoden 2009 liikevaihtoarvio on noin 5 miljoonaa euroa.

Mistä on kyse?