archived
Arvioitu lukuaika 2 min
Tämä sivu on arkistoitu ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa

Suomalainen luovuus ja yhteistyökyky esittäytyvät

Suomen vahvuuksia globaalille lukijakunnalle esittelevä vuosijulkaisu Focus on the Economy and Technology 2010 on ilmestynyt sisällöltään ja ulkoiselta ilmeeltään täysin uudistuneena.

Julkaistu

Suomen vahvuuksia globaalille lukijakunnalle esittelevä vuosijulkaisu Focus on the Economy and Technology 2010 on ilmestynyt sisällöltään ja ulkoiselta ilmeeltään täysin uudistuneena.

Ulkoministeriön, työ- ja elinkeinoministeriön, Tekesin, Sitran, Invest in Finlandin ja Finnfactsin julkaisema lehti välittää kuvaa yritysten ja yhteiskunnan innovatiivisuudesta ja monitahoisesta osaamisesta.

”Tänä vuonna lehden aiheissa korostuvat luovuus ja yhteistyökyky, jotka näkyvät niin korkeimmassa koulutuksessamme kuin monilla elinkeinoelämän, tutkimuksen ja kulttuurin aloilla”, kertoo lehden päätoimittaja Juha Parikka ulkoministeriöstä.

Ulkoasultaan Focus on tänä vuonna uudistunut täysin. ”Lehden rohkea ja kiinnostava ilme vahvistaa kuvaa tulevaisuuden Suomesta”, Parikka luonnehtii.

Focus 2010 kertoo suomalaisyritysten tarjoamista ratkaisuista polttaviin globaaleihin haasteisiin, jotka liittyvät muun muassa terveyteen, asumiseen ja ympäristöön. Näkökulman kulttuurin kansainväliseen menestykseen avaa artikkeli animaatio- ja peliteollisuudesta.

Suomen kilpailukyvyn haasteita ja mahdollisuuksia lehdessä pohtivat Sitran yliasiamies Mikko Kosonen ja Eläke-Tapiolan toimitusjohtaja Satu Huber. Suomen maabrändin vahvuuksia arvioivat Nokian ja Shellin hallitusten puheenjohtaja Jorma Ollila ja presidentti Martti Ahtisaari.

Nykykirjallisuuden käännetyimpiin kuuluva Sofi Oksanen ravistelee haastattelussaan kansallisia itsestäänselvyyksiä.

40-sivuinen julkaisu ilmestyy tammikuussa 2010 englanniksi ja maaliskuussa espanjaksi, saksaksi, venäjäksi, kiinaksi ja japaniksi. Lehden jakelusta huolehtivat ensisijaisesti Suomen suurlähetystöt ulkomailla. Kahdeksatta kertaa ilmestyvä Focus on herättänyt kohdemaissaan runsaasti kiinnostusta.

Focus-lehden tuotannosta, ulkoasusta ja projektinhallinnasta vastaa Sanoma Magazines Finlandin Yritysjulkaisut, joka on osa Sanoma-konsernia.

Focus on luettavissa digilehtenä englanniksi osoitteessa www.focusmagazine.fi

Yritykset ja yhteisöt voivat tilata julkaisua maksutta käyttöönsä seuraavasta verkko-osoitteesta: http://extranet.libris.fi/focus/ käyttäjä: focuslib salasana: f0cu5extra HUOM! kaikki pienillä kirjaimilla: f(nolla)cu(viisi)extra