archived
Arvioitu lukuaika 1 min
Tämä sivu on arkistoitu ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa

Digitalisaation ja hyvinvointipalvelujen suhde pohdinnassa Soteuttamossa

Metropolia-ammattikorkeakoulun helmikuun alussa järjestämä Soteuttamo oli ensimmäinen neljän tilaisuuden sarjasta.

Julkaistu

Pääkaupunkiseudulla toimivan Metropolia-ammattikorkeakoulun järjestämässä Soteuttamossa pureuduttiin helmikuun alussa hyvinvointipalvelujen tulevaisuuteen, kuluttaja näkökulmaan ja digitalisaation. Pohdinnassa oli muun muassa se, onko tulevaisuus vain tekoälyä ja digitalisaatiota, vai pysyykö myös inhimillinen kosketus arvossaan.

Soteuttamo on Sitran ja kuntatoimijoiden kehittämä sosiaali- ja terveysalan uudistamisen ja verkostojen kehittämisen työkalupakki. Tulossa on yhteensä neljä Soteuttamo-tilaisuutta, joissa Metropolia on vahvasti mukana järjestäjänä.

”Inhimillisen hoivan arvo kasvaa ja vertaistuen- ja verkostojen vaikutus korostuu. Pop up -soteuttamoiden tarkoitus on verkottaa innostuneet soten uudistajat. Todellista kumppanuutta voi syntyä vain luottamuksen kautta. Ja luottamus syntyy tapaamisista ja verkostoista”, Elina Eerola Sitrasta kuvaili.

Metropolian rehtori Riitta Konkola toi esiin Metropolian tavan tarttua yhteiskunnallisiin kysymyksiin yhteistyön ja verkostojen hengessä.

”Haluamme olla osa isompaa ekosysteemiä ja tuomme sinne oman monialaisen osaamisemme”, Konkola tiivisti.

Lue tilaisuudesta tarkemmin Metropolian sivuilta ja katso, miten esimerkiksi futuristi Elina Hiltunen näki kuluttajatrendien vaikutuksen hyvinvointipalvelujen tulevaisuuteen. Juttu löytyy täältä.

Mistä on kyse?