Arvioitu lukuaika 1 min

Smartupit tulevat!

Slush 2014 -tapahtuman Impact-teema toi saman pöydän ääreen vaikuttavuutta tavoittelevia startup-yrityksiä ja sijoittajia.

Kirjoittaja

Taru Keltanen

Asiantuntija, Viestintä ja yhteistyösuhteet, Sitra

Julkaistu

Yksi Slush 2014 -kasvuyritystapahtuman teemoista oli nimeltään Impact. Se toi saman pöydän ääreen vaikuttavuutta tavoittelevia startup-yrityksiä ja vaikuttavuutta hakevia sijoittajia. 

Haastattelimme kolmea Slushiin osallistunutta startup-yrittäjää ja kysyimme heiltä, millaista yhteiskunnallista vaikuttavuutta heidän edustamansa yritykset tavoittelevat. Tutustu yrittäjiin ja ideoihin ”smartupien” taustalla.  

– Millainen yhteiskunnallinen visio on Kutsuplus-palvelun ohjaus- ja tilausjärjestelmän kehittäneellä Ajelolla? Toimitusjohtaja Teemu Sihvola kertoo. 


Nelli Lähteenmäki valoittaa impact-yrittäjyyttä ja kertoo perustamansa terveysalan startup Fifth Cornerin liikeideasta. Yhtiö on kehittänyt You app -mobiilisovelluksen, jonka voi valjastaa henkilökohtaiseksi hyvinvointikonsultiksi.  


– Watsi on kehittänyt joukkorahoitusalustan, jonka avulla kuka tahansa voi tukea vähävaraisten terveydenhoitoa. Watsin Chase Adam kertoo, mistä idea sai alkunsa. 


Videoiden tuotanto: Demos Helsinki

Ota yhteyttä
 
Mika Pyykkö

Aihe

Vaikuttavuus­investoiminen

Vaikuttavuusinvestoiminen auttaa luomaan hyvinvointia tavoitteellisesti ja resurssitehokkaasti. Se on keino kanavoida yksityistä pääomaa hankkeisiin, joilla tavoitellaan myönteistä ja mitattavaa yhteiskunnallista hyötyä.

Kirjoittaja

Taru Keltanen

Asiantuntija, Viestintä ja yhteistyösuhteet, Sitra

Julkaistu

Suosittelemme

Mistä on kyse?