archived
Arvioitu lukuaika 1 min
Tämä sivu on arkistoitu ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa

Smartupit tulevat!

Slush 2014 -tapahtuman Impact-teema toi saman pöydän ääreen vaikuttavuutta tavoittelevia startup-yrityksiä ja sijoittajia.

Kirjoittaja

Taru Keltanen

Asiantuntija, Viestintä ja yhteiskuntasuhteet

Julkaistu

Yksi Slush 2014 -kasvuyritystapahtuman teemoista oli nimeltään Impact. Se toi saman pöydän ääreen vaikuttavuutta tavoittelevia startup-yrityksiä ja vaikuttavuutta hakevia sijoittajia. 

Haastattelimme kolmea Slushiin osallistunutta startup-yrittäjää ja kysyimme heiltä, millaista yhteiskunnallista vaikuttavuutta heidän edustamansa yritykset tavoittelevat. Tutustu yrittäjiin ja ideoihin ”smartupien” taustalla.  

– Millainen yhteiskunnallinen visio on Kutsuplus-palvelun ohjaus- ja tilausjärjestelmän kehittäneellä Ajelolla? Toimitusjohtaja Teemu Sihvola kertoo. 

You need to accept marketing-cookies to watch this video

Open cookie settings


Nelli Lähteenmäki valoittaa impact-yrittäjyyttä ja kertoo perustamansa terveysalan startup Fifth Cornerin liikeideasta. Yhtiö on kehittänyt You app -mobiilisovelluksen, jonka voi valjastaa henkilökohtaiseksi hyvinvointikonsultiksi.  

You need to accept marketing-cookies to watch this video

Open cookie settings


– Watsi on kehittänyt joukkorahoitusalustan, jonka avulla kuka tahansa voi tukea vähävaraisten terveydenhoitoa. Watsin Chase Adam kertoo, mistä idea sai alkunsa. 

You need to accept marketing-cookies to watch this video

Open cookie settings


Videoiden tuotanto: Demos Helsinki

Mistä on kyse?