Arvioitu lukuaika 1 min

Uusimaa 2019: Soteuttamoista voimaa palveluntuottajien yhteistyöhön ja palvelujen kehittämiseen

Julkaistu

22.1. Helsingissä järjestetyn Soteuttamo-tilaisuuden puheenvuoroissa korostui, että tulevaisuudessa tarvitsemme yhä enemmän vuoropuhelua järjestäjän, palveluntuottajan ja asiakkaan kesken. Soteuttamot pyrkivät edistämään juuri tätä vuoropuhelua sote-alalla ja eri toimialojen välillä. Tilaisuudessa kuultiinkin asiantuntijapuheenvuoroja eri toimialoilta.

”Millaisia foorumeita, toimintamalleja ja mekanismeja nyt tarvitaan, jotta voisimme luoda yhä parempia ja vaikuttavampia sekä erilaisten asiakkaiden tarpeisiin sopivia palveluja”, kysyi Ely-keskuksen sote-toimialapäällikkö Terhi Tevameri.

”Monituottajamallin myötä asiakkaan palvelujen saatavuus paranee. Toisaalta myös maakunnat pystyvät paremmin valvomaan ja ohjaamaan palveluntuottajia sekä palveluista syntyviä kustannuksia”, pohti puolestaan Uusimaa 2019 -hankkeen sote-palvelutuotannon valvonnan ja sote-palveluintegraation valmistelun projektipäällikkö Helena Nyman-Jokinen.

Uusimaa 2019 -hanke uutisoi (7.2.2019) tilaisuudesta omilla sivuillaan. Lue koko uutinen täältä. Myös Metropolian AMK uutisoi (4.2.1019) tapahtumasta otsikolla Soteuttamo 2.0 -tilaisuudessa puitiin sote-uudistusta – asiakkaan valinnanvapaus keskiössä. Pääset uutiseen tästä.

Seuraava Soteuttamo järjestetään 7.3. Etelä-Savossa, Sulkavan kunnanvirastolla. Katso tilaisuuden sekä muiden Soteuttamoiden ohjelmat Soteuttamon sivulta: www.soteuttamo.fi

Ota yhteyttä

AIHE

Ihminen edellä - Valintakokeilut sote-palveluissa

Suunniteltu asiakkaiden valinnanvapauden laajentaminen sote-palveluissa oli merkittävästä uudistus, jonka vaikutuksista meillä ei vielä ole tietoa. Tätä tietoa saadaksemme tarvitsimme kokeiluja, jotka loivat pohjaa toimintamallien, ajattelutapojen ja toimintakulttuurin muutokselle. Projekti on päättynyt.

Julkaistu

Suosittelemme

Tästä eteenpäin.

Mistä on kyse?