Palvelumuotoilun avulla luodaan selkeitä, suoraviivaisia palveluprosesseja ja mahdollistetaan asiakaslähtöiset palvelukokonaisuudet. Suomi on yksi palvelumuotoilun pioneerimaista, ja monet kaupungit, kunnat, virastot sekä ministeriöt ovat jo usean vuoden ajan tukeutuneet palvelumuotoiluun toimintoja kehittäessään.
Koulutus tarjoaa mahdollisuuden oppia palvelumuotoilun perusteita ja kuulla julkiselle sektorille relevantteja case-esimerkkejä. Koulutuspäivät sisältävät luentoja, osallistavia harjoituksia ja inspiroivia puhujia eri organisaatioista. Kouluttajina toimivat palvelumuotoilutoimisto Hellonin huippuasiantuntijat, joilla on runsaasti kokemusta erityisesti julkisen sektorin palvelukehityksestä.
Päivien aikana on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia sekä saada oppia ja vertaistukea, miten palvelukehitykseen liittyviä pulmia on ratkaistu muualla.
Koulutus on suunnattu Hyvinvoinnin palveluoperaattori -avainalueen keskeisille julkisen sektorin yhteistyötahoille.
Tiivistelmä koulutuksen materiaaleista:
Suosittelemme
Tästä eteenpäin.